در این مقاله به بررسی موضوع بهترین دکتر جراحی لاغری در خرم آباد می پردازیم. با ما باشید.

شماره مستقیم جهت تماس با جراح لاغری در خرم آباد 

09120174510

مقدمه

چاقی و بیماری های ناشی از چاقی، یکی از معضلات اساسی و مهم افراد در زندگی می باشد.

لذا انسان ها در طول زندگی خود سعی بر این داشتند که از چاقی و اضافه وزن دوری کنند یا افراد چاق در تلاس برای کاهش وزن به منظور جلوگیری از بیماری های ناشی از چاقی اعم از: دیابت، فشار خون، مشکلات قلبی و عروقی و … بودند.

یکی از بهترین روش ها برای کاهش وزن که با کمترین عوارض همراه است، عمل جراحی لاغری می باشد.

در این راستا می توانید از تجربیات دکتر سلیمی بهره مند شوید.

دکتر سلیمی، معتبرترین متخصص انواع جراحی لاغری می باشد.

تجربیات و تخصص دکتر سلیمی به قدری ارزشمند است که بسیاری از بیماران، از نقاط مختلف کشور به تهران آمده و تحت نظر ایشان قرار می گیرند. در این مقاله به مطالب و موضوع های گوناگون خواهیم پرداخت. همراه ما بمانید.

عناوین مقاله:

 

عمل جراحی لاغری چیست ؟

عمل جراحی لاغری چیست ؟
عمل جراحی لاغری چیست ؟

با توجه به این که موضوع اصلی مقاله بهترین دکتر جراحی لاغری در خرم آباد می باشد، ابتدا قصد داریم تا به تعریف مختصری از جراحی لاغری بپردازیم.

جراحی لاغری به مجموعه ای از دستکاری هایی در بافت های معده، روده و دیگر بخش های گوارشی گفته می شود که هدف آن، کاهش وزن و درمان چاقی می باشد.

به طور خلاصه به این گونه جراحی ها، جراحی لاغری نیز گفته می شود.

این فرایند جراحی به همراه بیهوشی بوده و با روش لاپاراسکوپی توسط یک پزشک متخصص انجام می شود.

یکی از مجرب ترین پزشکان حاضر در این زمینه، جناب آقای دکتر مهدی سلیمی می باشد.

عمل جراحی لاغری به این صورت است که بخشی از معده برداشته می شود که یکی از مهمترین تحولات اخیر در جراحی چاقی است. به این گونه که حدود 85 درصد از معده بیمار برداشته می شود. این جراحی با ایجاد چندین حفره روی شکم بیمار صورت می گیرد که به آن لاپاراسکوپی گفته می شود. با کاهش پیدا کردن حجم معده، فرد دیگر مثل گذشته نمی تواند حجم بسیار زیادی وعده غذایی مصرف کند.

بدین ترتیب سیری زودرس برای فرد باعث کاهش ورود مواد غذایی به دستگاه گوارش می باشد که منجر به کاهش وزن می شود. نکته قابل توجه این است با انجام این عمل، حتی باعث تغییرات در هورمون گرسنگی شده و از مبتلا شدن فرد به دیابت نوع 2 جلوگیری می کند.

در شهر خرم آباد نیز مانند شهرهای دیگر، مراکز و بیمارستان های مجهزی برای جراحی لاغری وجود دارد. اما با این حال، بهتر است افراد برای درمان و جراحی به تهران مراجعه کنند. به دلیل این که بیمارستان های بسیار متعددی در شهر تهران این گونه عمل ها را انجام می دهند و البته پزشکان حاذق تری نیز در این زمینه مشغول فعالیت هستند. یکی از بهترین پزشکان مجرب و متخصص در زمینه جراحی لاغری جناب آقای دکتر مهدی سلیمی می باشد که می توانید برای مشاوره و درمان، به ایشان مراجعه کنید.

 مهم ترین شروط برای انجام جراحی لاغری چیست؟

طبیعتا برای انجام عمل جراحی لاغری باید اضافه وزن بسیار زیادی داشته باشید. حداقل اضافه وزنی که می توان در نظر گرفت، 45 کیلو می باشد. یعنی اگر شخص 45 کیلو به بالاتر اضافه وزن داشته باشد، می تواند جراحی لاغری انجام دهد.

شاخص توده بدنی فرد باید 40 یا به بالا باشد. یعنی شما می توانید عمل جراحی لاغری را بدون مشکلی انجام دهید. البته قابل ذکر است افرادی هستند که شاخص توده بدنی آن ها کمتر از 40 است ولی مستعد جراحی لاغری هستند. مانند کسانی که علاوه بر چاقی، بیماری های مرتبط با چاقی را دارند از جمله دیابت نوع 2، فشار خون بالا، کبد چرب و موارد دیگر. این افراد می توانند با این که شاخص توده بدنی زیر 40 دارند، عمل جراحی لاغری انجام دهند.

با توجه به معیار سنی که موسسات پزشکی معتبر مشخص کرده اند، سن مناسب برای انجام این عمل بین 18 تا 60 سال می باشد. بنابراین برای انجام عمل جراحی باید رده سنی شما بین 18 تا 60 سال باشد.

نکته بسیار مهم این است که این عمل نیازمند به رعایت اصول و قوانینی است که مرتبط با ورزش و تغذیه می باشد. همچنین نیازمند این است که حتما تمامی مراحل قبل جراحی و بعد جراحی توسط پزشک متخصص نظارت شود. یکی از پزشکان حاذق در این زمینه جناب آقای مهدی سلیمی می باشد.

تا این بخش از مقاله، در مورد شروط عمل جراحی لاغری و بهترین دکتر جراح لاغری در خرم آباد گفته شد. در ادامه، به بررسی مزایای این جراحی می پردازیم:

مزایای جراحی لاغری چیست؟

افرادی که از چاقی رنج می برند، به دلیل بیماری هایی که به دلیل چاقی رخ می دهد، عمر کمتری می کنند. در واقع نزدیک 12 سال کمتر از افراد سالم عمر می کنند. با جراحی لاغری علاوه بر لاغر شدن، از خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی از جمله حمله قلبی و مغزی می توان جلوگیری کرد.

ریفلاکس معده که در بین افراد چاق بسیار شایع است، باعث برگشت اسید معده به درون مری و حلق می شود. دلیل آن فشار وارده به معده توسط چربی های اضافی شکم می باشد. با انجام جراحی لاغری، عملا موجب توقف ریفلاکس معده خواهد شد.

 

افرادی که از چاقی رنج می برند، به طور عادی نمی توانند فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی و شنا انجام دهند. در نتیجه با انجام جراحی لاغری می توان ورزش های بسیاری را انجام داد که باعث افزایش سوخت و ساز بدن و افزایش متابولیسم خواهد شد.

یکی از مهمترین فواید جراحی لاغری و کاهش وزن، بهبود در خلق و خوی فرد نیز می باشد که همین امر باعث افزایش اعتماد به نفس فرد می شود. اندام ایده آل، آرزوی همه ما انسان هاست. با داشتن اندام ایده آل، بدون شک افراد دارای اعتماد به نفس بیشتری نیز هستند که همین امر باعث افزایش کارایی انسان و حضور و فعالیت بیشتر در جامعه خواهد بود.

برای دستیابی به کاهش وزن و رسیدن به یک زندگی نرمال، حتما با پزشکانی که در زمینه جراحی لاغری تخصص دارند، مشورت کنید. جناب آقای دکتر مهدی سلیمی یکی از متخصصین حاذق در این زمینه می باشند.

نتیجه گیری

جراحی لاغری یکی از روش هایی است که فرد می تواند در زمان کمتر و با عوارض کمتری به کاهش وزن برسد. لذا نکته قابل توجه این است که این عمل جراحی لزوما به تنهایی جوابگو و نتیجه بخش نیست. مگر این کهخود فرد نکات و اصولی را رعایت کند اعم از: غذای مناسب، وزش های مناسب، شرایط جسمی و روحی فرد، که همگی آن ها در نهایت باید تحت نظر پزشک متخصص از جمله جناب آقای دکتر مهدی سلیمی باشد.

منبع 1

منبع 2

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *